Thursday 25 August 2016

"Bangsa Johor" mencakupi lengkap makna PERMUAFAKATAN

Kenyataan Media Pergerakan Puteri UMNO Negeri Johor

Pergerakan Puteri UMNO Johor sepakat menolak kenyataan Tun Mahathir berkaitan ungkapan "Bangsa Johor" itu seolah rasa bangga diri dan sesuatu yang tidak sihat serta memecahbelahkan rakyat Malaysia.

Sebagai anak Johor kami bangga malah melihat ungkapan "Bangsa Johor" ini mencakupi lengkap makna permuafakatan dari sudut perpaduan dan keakraban masyarakat, kejiranan serta kepelbagaian pendapat berbilang kaum serta menjadikan kami dibawah satu rumpun dengan gelaran Bangsa Johor..


Puteri UMNO Johor akan sentiasa bersama menyokong dan akan terus bersama DYMM Sultan Ibrahim Ibni Almarhum Sultan Iskandar serta kepimpinan YAB Dato' Mohamed Khaled bin Nordin dalam memimpin dan memastikan Bangsa Johor terus utuh dan dikenali diseluruh dunia.




Maka pada pendapat saya seharusnya negeri lain juga perlu mencontohi dan melihat dari sudut positif semangat Nasionalisme Johor ini kerana ia bukanlah sesuatu yang berunsur negatif,  dan pandanglah konsep Bangsa Johor ini sebagai cara yang sihat.

Kami berharap agar Tun Mahathir tidak perlu lagi memberi kenyataan seperti ini bahkan sesiapapun kerana ianya hanya membangkitkan amarah Bangsa Johor serta beliau akan dilihat sebagai bekas pemimpin yang sudah hilang modal berpolitik sehingga terpaksa menyentuh isu kenegerian yang selama ini bukanlah topik yang penting. 

Sebagai anak Johor kami harus berbangga dan sentiasa memastikan agar semangat bermuafakat ini berkekalan dan memupuk semangat cinta dan sayangkan negara seiring juga dengan tema sambutan kemerdekaan negara ke-59 iaitu "sehati sejiwa".

Puteri UMNO Johor dengan ini meminta agar semua pihak lebih berhati-hati dalam mengeluarkan buah fikiran masing-masing terutamanya,  apabila ianya melibatkan sensitiviti sesetengah pihak juga individu. Seharusnya semua pemimpin perlu bertindak bijak dan bukannya bersikap culas seperti yang ditunjukkan oleh bekas pemimpin seperti Tun Mahathir ini. 

Akhir kata,  Salam Muafakat Johor dan Salam 1 Malaysia!!

Rohaizah Ahmad
Ketua Pergerakan Puteri UMNO Negeri Johor
Merangkap Ketua Puteri UMNO Bahagian Pagoh
25 Ogos 2016

No comments:

Post a Comment