Friday 10 March 2017

Khaled Nordin: Jangan beremosi, fokus kepada tugasan untuk Johor.

KENYATAAN AKHBAR
YAB DATUK SERI MOHAMED KHALED NORDIN
MENTERI BESAR JOHOR
BERHUBUNG PENAHANAN YB DATUK ABD. LATIF BANDI
10 MAC 2017 & 2.30 PETANG



1. Kerajaan Negeri Johor menghormati penahanan Pengerusi Jawatankuasa Perumahan dan Kerajaan Tempatan Negeri Johor, Datuk Abd. Latif Bandi yang masih bercuti daripada kerajaan, oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).

2. Penahanan beliau semalam (9 Mac 2017) adalah susulan siasatan yang dilakukan oleh SPRM ke atas ahli keluarga dan pegawai khas beliau sebelum ini.

3. Kerajaan Negeri ingin menegaskan bahawa kita akan memberikan sepenuh kerjasama yang diperlukan oleh pihak berkuasa dan tidak akan mencampuri sebarang proses siasatan yang dijalankan.

4. Kerajaan Negeri berpendirian adalah penting dan kritikal untuk pihak berkuasa dan proses penguatkuasaan undang-undang dipastikan berjalan dengan lancar dan bebas.

5. Adalah menjadi ikrar dan komitmen Kerajaan Negeri untuk memastikan pembangunan dan pentadbiran Johor bebas daripada sebarang masalah penyelewengan dan korupsi.

6. Saya menyeru kepada seluruh anggota kerajaan, kakitangan serta masyarakat awam untuk bersama-sama memberikan kerjasama dan tidak melihat isu ini secara terburu-buru dan beremosi.

7. Sebaliknya, marilah kita memfokuskan kepada tugas dan memberikan yang terbaik dalam memastikan pengurusan Kerajaan Negeri tidak terganggu.

8. Pada masa yang sama, Kerajaan Negeri berharap keadilan dan kebenaran akan dicapai oleh semua pihak.

No comments:

Post a Comment