Sunday 16 March 2014

Dia Penyokong TAKSUB Ketua Pembangkang #MH370

Portal berita Amerika Syarikat, Mail Online, mendedahkan berita, juruterbang pesawat MAS MH370 kini hilang, Kapten Zaharie Ahmad Shah, 53 tahun, penyokong fanatik politik.

 

Mail Online juga melabelkan kapten berpengalaman dalam dunia penerbangan itu sebagai penyokong taksub Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim, pesalah kes liwat bakal mendepani hukuman penjara 5 tahun seperti diputuskan oleh Mahkamah Rayuan di Putrajaya. Mail Online turut memaparkan berita, Zaharie menghadiri sesi perbicaraan Anwar dan berkebarangkalin dia berasa AMAT KECEWA berikutan hukuman terhadap Anwar. 

Namun mengapa pesawat MH370 yang menjadi mangsa keadaan? Ternyata manusia memang mempunyai kecenderungan menyukai sesuatu, bersepakat dalam merealisasikan idea, meyakini kebenaran dan akhirnya terdorong membela bermati-matian terhadap apa yang ia yakini benar atau membela sesuatu yang disukainya. Walaubagaimanapun, muncul pula kecenderungan untuk menutup diri terhadap pandangan ‘kebenaran’ dari pihak lain entah itu ada di sebelah kanan atau kirinya, di muka atau di belakangnya. Fanatisme Semacam dengan pantas menimbulkan pelbagai andaian. 


Jelas sekali, usaha mencari MH370 kini memasuki fasa baharu. Sepanjang lapan hari lepas, seluruh dunia mengikuti setiap petunjuk dan mengkaji pelbagai kemungkinan. Kepada keluarga dan rakan-rakan mereka yang terlibat, kami berharap maklumat baharu ini akan membawa kami lebih dekat kepada menemui pesawat #MH370.

No comments:

Post a Comment