Tuesday 4 February 2014

Alasan Tidak Logik #TERESA COCK


Mudahnya Teresa Cock melafazkan maaf. Maaf yang tidak bermakna. Wajarkah video yang dialek dalam Bahasa Mandarin & Kantonis ditujukan kepada golongan yang faham? Alasan yang tidak logik apabila beliau mengatakan bahawa ianya untuk tujuan lawak jenaka sempena Tahun Baru Cina sedangkan ianya nyata berbaur sindiran. 

Mungkin selama ini kita sudah terlupa apa yang dilakukan oleh Teresa Cock. Kebenciannya terhadap Melayu dan Islam terserlah menerusi sikap kurang ajarnya mencerobohi Masjid Negara dan cuba menjadikan Masjid Negara sebagai simbolik kepada pemecahan orang Melayu-Islam di negara ini dengan sokongan terhadap kedatangannya secara kurang ajar iaitu dengan berkasut dan tidak menutup aurat. Begitu juga dengan kebenciannya terhadap tulisan Jawi, laungan azan, bacaan tahrim dan sebagainya yang menurutnya mengganggu pemandangan, mengundurkan kemajuan negara dan diskriminasi terhadap Cina. 

Teresa Cock memang mahu melihat Melayu marah. Teresa Cock memang mahu melihat lebih banyak laporan polis dibuat terhadapnya. Malah kalau boleh, Teresa Cock memang mahukan KEKASARAN FIZIKAL dibuat terhadapnya kerana semua itu akan mengundang simpati Cina dan Melayu Pakatan Rakyat kepadanya. Namun ada 

Tindakan TEGAS perlu diambil terhadap TERESA COCK. Usah dibiarkan lagi kerana Teresa Cock sebenarnya amat sedar, tindakannya menyiarkan klip video tersebut akan merangsangkan kemarahan sebahagian besar rakyat Malaysia, khususnya orang Melayu. Teresa Cock tidak akan peduli sama sekali dengan kemarahan Melayu kerana yang dia mahukan adalah sokongan Cina. Lebih ramai Cina yang akan menyokongnya berbanding menentangnya. Teresa Cock perlu diberi pengajaran di atas kebiadapannya bagi memastikan benih-benih kebencian yang cuba disebarkan itu tidak menular dalam masyarakat negara yang berbilang kaum.

1 comment:

  1. alasan yang tidak munasabah oleh @teresakok ...

    ReplyDelete