Wednesday 2 September 2015

BUKAN TITAH SULTAN JOHOR



KOTA ISKANDAR: Kerajaan Negeri menafikan kenyataan yang didakwa dititah oleh Sultan Johor, Sultan Ibrahim Sultan Iskandar yang tersebar di laman sosial dan beranggapan ia sengaja dibuat bagi mengeruhkan hubungan baik di antara istana dan kerajaan.
Menteri Besar, Dato’ Mohamed Khaled Nordin berkata, beliau telah dititah oleh Sultan Ibrahim untuk menjelaskan bahawa baginda tidak pernah mengeluarkan kenyataan sedemikian rupa.
“Penyebaran di laman sosial di Facebook kononnya ia adalah titah daripada Tuanku Sultan Johor adalah tidak benar dan Tuanku tidak pernah menulis atau bertitah seperti itu,” katanya kepada media ketika ditemui di sini, hari ini.
Mohamed Khaled berkata penyebaran kenyataan itu disifatkan sebagai satu tindakan berniat jahat pihak tertentu yang mahu melaga-lagakan Sultan Johor dengan kerajaan.
Beliau berkata, Kerajaan Johor melalui Penasihat Undang-Undang Negeri akan mengambil tindakan terhadap pihak yang menyebarkan kenyataan berkenaan.
“Kita akan lihat siapa yang menyebar dan memperluaskan perkara yang tidak betul ini dan kita akan rujuk kepada Penasihat Undang-Undang Negeri untuk mengambil tindakan yang sewajarnya,” katanya.

No comments:

Post a Comment